niedziela, 10 lutego 2013

Ulthuan



Cywilizacja Elfów Wysokiego Rodu zrodziła się na Ulthuanie, ogromnej wyspie- kontynencie, rajskiej wyspie stworzonej specjalnie dla elfów przez Pradawnych,którzy ukształtowali pierwotny wygląd tego świata. Ulthuan leży na Wielkim Zachodnim Oceanie, między Starym a Nowym Światem i jest pierścieniem ziemi,który otaczają archipelagi niezliczonych, niewielkich wysp. W pierścieniu jest  jedna przerwa, który tworzy na południu kontynentu Cieśninę Lothern - jedyną drogę morską łączącą ocean z Morzem Wewnętrznym wyspy.Sam Ulthuan składa się z Zewnętrznych i Wewnętrznych Królestw.Te pierwsze leżą nad oceanem, te drugie nad Morzem Wewnętrznym. Zewnętrzne i Wewnętrzne Królestwa rozdziela potężny łańcuch górski znany pod nazwą Gór Annulii. Szczyty Annulii toną w chmurach, czyniąc łańcuch praktycznie nieprzebytym, jeśli nie liczyć przełęczy i tuneli, których strzegą potężne,ufortyfikowane Bramy, obsadzone przez posępnych elfich wojowników.Przeprawy te są tak nieliczne, że większość elfów podróżujących między Wewnętrznymi a Zewnętrznymi Królestwami wybiera drogę morską, która dzięki wprawie elfich marynarzy i szybkości ich okrętów okazuje się najczęściej najszybszą. Ulthuan jest miejscem magii, lądem na którym niezwykłe moce łagodnieją i unoszą się na skrzydłach delikatnych wiatrów. Surową moc tego miejsca dostrzeże każdy, komu dane tu przybyć. Znać ją po wielobarwnym niebie wysoko nad Górami Annulii, które wręcz drży i wiruje od skrzącej się energii,znać też po bujnych i żyznych ziemiach wewnętrznych, które nie znają chłodu zimy. Majestat i wspaniałość Ulthuanu nie podlega dyskusji.Na całym kontynencie Ulthuanu stoją potężne obeliski, ogromne  głazy, na których wyryto potężne, magiczne runy. Tworzą one na całej wyspie sieć geomancyjną, której zadaniem jest opanowanie i ukierunkowanie złowieszczych Wiatrów Magii, zagrażających stale Ulthuanowi. Każdy z menhirów  przechwytuje Wiatry Magii i przekazuje je do sąsiedniego głazu, i dalej, ku Wewnętrznemu Morzu, aż do oka magicznego wiru w samym sercu wyspy.W zamierzchłych czasach, które przeszły do historii jako Czas Zmierzchu, kontynent został dosłownie rozerwany na części mocą potwornej magii, która nie dość, że zrujnowała wyspę, to zagroziła jej zatonięciem. Ulthuan został ocalony w ostatnim momencie, a moc potężnych zaklęć utrzymuje go na  powierzchni fal także i dziś. Gdyby nie moc energii pochłanianej przez obeliski,strażnicze zaklęcia zawiodłyby, a cały kontynent pochłonęłoby morze.Zgodnie z trwającą wiele tysięcy lat tradycją, na Bliźniaczym Tronie Ulthuanu zasiada Król Feniks i Wieczna Królowa. Wybiera się ich spośród szlacheckich rodów, jako godnych dźwigania brzemienia rządów na wyspie- kontynencie. Na dworach Króla Feniksa i Wiecznej Królowej stale zmagają się szlacheckie koterie żądne rozszerzenia swych osobistych wpływów, a także wzmocnienia statusu i powagi swego królestwa.Za dawnych dni najbardziej wpływowym ze wszystkich było Królestwo Nagarythe, lecz z czasem chwała spadła na Wewnętrzne Królestwa,szczególnie zaś na Caledor i Saphery, a ostatnimi czasy na Eataine.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz